Var bara tvungen

Var bara tvungen, kolla igenom min bogg lite.
Blir tårögd när jag tänker tillbaka på förlossningen, då jag får träffa min dotter för första gången.


Lördagen den 11juli vakna ja runt ca kl10. Gick på toa som brukar efter man sovit, ser då att ja blöder lite, även förvärkarna känns kraftigare. Ringer förlossningen runt kl11, de säger att de nog är lite förvärkar bara och att ja ska avvakta.
Så blir de, så adde och ja, hans pappa och systrar åker till ikea som planerat. På vägen dit fortsätter värkarna och när vi går på ikea börjar de bli regelbunda. Ca 15min mellan varje. Men så kan de väl va med förvärkar me. Fortsätter även att blöda lite. Men sen när de dags runt kl17 att åka hem så ringer ja och rådfrågar förlossningen.
Till svar får ja, Kan du gå på ikea, är nog inga riktiga värkar du har. Åk hem och ta två panodiler och ställ dig i duschen.
Så vi åkte hem och ja tog två panodiler. Mamma och pappa kom, och de börjar klocka mina värkar, för blev bara tätare när ja kom och kraftigare.
Och de visade sig att ja hade 3värkar på 10min så ja ringer förlossningen igen kl 19. Får då åka in.
I bilen dit tyckte ja att de inte va lika täta, men kraftiga. Kommer dit kl 20.30, de sätter dit ctg. Blir inskriven kl 21.30 och då är ja öppen 6cm.
Tar ingen smärtlindring då, ställer mig i duschen, blir värre efter ett tag.
Kl 22.30 får ja lustgas, men tycker de är svårt.
Kl 22.53 vill ha nåt annat. Är öppen 9cm och de tar hål på hinnan. Kan ej få nån epidural. Lustgas som gäller.
Kämpar med den sista 1cm ett bra tag. 
Kl00.40 tillkallas läkare, hjärljuden sjunker när de satt värkstimulerande dropp. Stängs då av och hjärljuden ökar igen.
Kl01.10 står ja vid ett gåbord, då sjunker hjärtljuden igen, får då lägga mig ner.
Kl01.15 får ja krystvärkar.
Kl01.20 sätter de en sugkocka, de tror navelsträngen fastnat runt halsen på henne.
Kl01.28 är min lilla dotter ute, utan en navelsträng runt halsen :)

Detta är de mäktigaste ja varit med om, fast ja va alldeles hög av lustgasen :)
Fick en underbar liten dotter, de roliga är att både ja och adde glömde kika va de va för kön. Så bm fråga om vi ville veta va de va för kön :)


Lite sliten efter förlossningen :P


Kommentarer
Postat av: Jennie

Helt klart de häftigaste man kan göra <3



Det låter nästan som min förlossning i början.. fast Lilly va ute 23,47 =) Ska bli såå kul o ses nästa vecka.. längtar redan =)=)=)



Kramkram o Glad påsk..

2010-03-30 @ 11:46:40
Postat av: Tova

Alltid skoj att läsa andras förlossningshistorier :) riktigt söt dotter du fick!

2010-03-30 @ 12:13:34
URL: http://metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0