Byta dagis?

Blev inte mycket sagt om dagistiderna på dagens föräldrarmöte.
Frågade ialla fall vad som gällde med dessa tider och det skulle fortlöpa terminen ut och sen skulle det utvärderas.

De säger att de gör detta för barnen, för att det inte ska bli för stort glapp över helgen.
Men då undrar jag, varför är det då bara mitt dagis i hela Motala kommun som har detta?

Det kanske är bra för barnen som är i Alvas ålder, men har i matrutinen en stor roll i det hela.
Och jag, som föräldrar, ska inte jag själv få bestämma hur jag vill att mitt barn ska gå?
Det är ju ändå jag och hennes pappa som betalar och har vårdnanden om Alva. Bara en funderare!

Ska det alltid vara så här, så vet i fan om jag ska vara så egoistiskt och byta dagis!
Men vad är rätt för Alva??

Kommentarer
Postat av: anna

innan ja vart arbetslös jobbade ja på förskola. då fick föräldrarna välja om dem ville ha 3 tim/5 dagar i veckan eller 5 tim/3 dagar i veckan.

teo går mån, ons, fre 8-13

dem flesta förskolor har alla sina 15 timmars barn 5 timmar/3dagar i veckan. konstigt att ni inte får välja. blir ju ett himla springande om du ska lämna 8.30 sen hem o söka jobb o fixa allt det o sen tillbaka 11.30

måste ju bli konstigt för barn o personal på förskolan oxå. om man som mamma vill höra hur dagen varit elelr om de är något speciellt man vill ta upp när man hämtar försvinner ju massa tid för den personalen.

fick du något vettigt svar på varför ni har 3 tim/5 dagar i veckan på mötet?

2010-09-20 @ 22:11:09
URL: http://tjallmoanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0