v38

Kroppen: Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.
 
Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.


Nu är det nära, och jag går med ett pirr i kroppen konstant. Bara tanken av att bebis kan komma när som gör mig gör nervös. Och denna gång hoppas jag att det ska starta med vattenavgång och inte värkar. Är sjukt nyfiken på hur detta känns.
Tänk om man är i gallerian och shoppar och så säger det spaschh och ligger världens pöl mellan benen, haha jaaa jag vill faktiskt få uppleva det. Men oftast så sipprar det väl bara vatten?
Just nu försöker jag intala mig och min sambo att det faktiskt ligger en färdigbakad liten bebis i magen som snart kommer ut, bara tjockar på sig nu sista tiden.
Har även börjat förbereda Alva att bebisen snart kommer, och hittills verkar hon förstå att det ligger en bebis i magen. Så fort hon ser en bebis så klappar hon på min mage och säger bebis.
Nyfiken på hur Alva kommer reagera, tror hon lär vakta det lilla knytet rätt bra och att ingen annan kommer att få hålla i den första tiden, men det lär tiden utvisa.
Men hon är ialla fall en druktig mamma till sina dockor här hemma, vaggar, sjunger, bäddar, drar i vagnen med dem.
Mitt lilla hjärta ska snart blir storasyster <3

Kommentarer
Postat av: i min lilla lilla värld

Det är det som jag är mest nyfiken på. Hur ska Wilda reagera???

2011-04-02 @ 15:18:39
URL: http://saratilling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0