Trött så in i norden!

Jaaa fy tusan vad trött jag är!! Kanske skulle öka på järnet lite.
Men inte lustigt egentligen då jag sover som en kratta om nätterna, måste ligga och sova på sidan och byter sedan sida typ en gång i timmen. Alva vaknar till och vänder och grejar lagom tills man somnat om.
Fick ett tips om att man kanske skulle testa att lägga sig i Alvas säng om nätterna när hon kommit över till oss, kanske ger oss bägge lite mer sömn?

Ska bli så skönt när kulan är borta, sova "normalt" igen, eller har väl en skikande bebis och en swimmingpool i säng då mjölken säkert som förra gången sprutar åt alla håll. Men då kan jag åtminstone ligga på rygg utan att tappa luften! Och få leka med Alva igen, nu är man så behindrad då magen är ivägen och att ryggen ej orkar så mycket mer tyngd än bebisens i magen. Kunna ta sig upp från sittande ställning utan att behöva hämta andan i 5min innan man kan göra det man skulle.

Ja det blev visst ett lite klagoinlägg, men visst fasen måste jag får klaga, är ju för sjutton höggravid ;)


Kommentarer
Postat av: Kim

Men varför försöker ni inte vänja av att hon kommer över till er på natten? Går det inte att "natta om" henne när hon vaknar på natten? Leah vaknar alltid nån gång, ibland jätteledsen o vill komma upp men hjälper om man stoppar om henne igen,ger napp o favoritmjukis o sen sover hon gott resten av natten.



Tänkte eftersom det gick så bra att vänja av somna-med-hårpill-grejen.. =)

2011-03-30 @ 08:16:40
Postat av: Liw- mamma till Mait och mini i magen

Man får klaga när man är jätte jätte jätte gravid :-)



HOppas ni får en fin dag!



och tack för kommentaren.

kram

2011-03-30 @ 10:51:13
URL: http://www.liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0