För ett år sedan

Blev inspererad av en annans tjej som gjorde liknade i sin blogg, tyckte det var spännande läsning så gör en variant jag med :)

För ett år sedan så vaknade jag runt kl10, ska gå på toaletten och ser jag har blödit lite och har förvärkar som jag haft regelbundet den senaste veckan.
Ring till förlossningen och de mig såklart att avvakta, kan ju vara slemmis som gått eller så är det början till en förlossning.
Jag bestämmer mig för att göra de planer vi hade bestämt för dagen, så åker till Ikano för lite shopping med Adde och hans familj. Tar med mig bb-väskan ifall att.
Redan i bilen på väg dit ändrar värkarna karaktär och nu ör det ont. Men tänker inte så mycket mer på det, små ler bara åt mig sjävl, att snart kanske vi har vårt knyte här.
Väl där och shoppandet är igång så blir värkarna starkare och kommer regelbundet, vidvarje värk måste jag stanna och andas igenom den. Börjar klocka dem ca var 15:e minut. Och så fortsätter de.
Ringer förlossningen när det är dags att åka hem för att se vad dem tycker: Kan du gå på ikano/ikea så är det inga riktiga värkar, åk hem och ta två panodiler och ställ dig i duschen.

Väl hemma runt kl18 så gör jag som de säger, sen kommer mina föräldrar och hälsar på.
De börjar genast att klocka mina värkar, medans jag eser mig vid varje värk och skrattar av ondhet sitter min mamma och Adde på hemnet.se och kikar på hus. Pappa är super nervös.
Men visar sig att jag har ca 3värkar på 5min!!
Ringer förlossningen igen och nu är jag välkommen in.

Pappa skjutar in oss, Adde hade inte körkort då och jag var inte kapabel till att köra som ni kanske kan förstå.
Varje guppel kändes som jag skulle dö.
Runt kl20.30 sätter de en ctg , satt med den jävlen på magen i över en timme, de var skifbyte då.
De gör en undersökning, är öppen 6cm, så nu var förlossningen i fullt fart. Pappa åkte hem efter mycket övertalningen, ville inte lämna sin dotter, haha.

Tyckte inte att värkarna var så farlig och löd barnmorskans ord: Har du kommit så här långt utan bedövning så behöver du ingen.
Går lite fram och tillbaka i gången medgåstolen, ställer mig sedan i duschen, där börjar jag asgarva för mig själv för nu gjorde det riktigt ont. Vilken jäkla syn!
Ber om lustgas, men förstod mig inte riktigt på den men behöll den ändå.
kl22.30 är jag öppen 9cm och de tar vattnet. Provar lite olika ställningar, är en kant som sedan inte ville ge med sig.

Fortsättning följer....


Kommentarer
Postat av: Tova

Skoj att läsa!

Haha vad roligt att de sa att man inte kunde ha värkar och gå på IKEA, själv var jag ju ute på restaurang och promenad runt kvarteret 20 min innan Elliot föddes :P

2010-07-12 @ 11:07:30
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0