Förskole tider!

Tar det lilla lugna nu efter allt slit på jobbet i helgen, har minst sagt haft det fullt upp.

Lämnade av Alva för ett tag sedan på dagis, käkat frukost, städat av öervåningen och nu här!
Hon blev lite lesden idag när jag skulle gå, men var en fröken som inte hon är så van vid som tog emot oss. Klart hon ville vare med sin mamma då.

Ikväll ska jag på föräldrarmöte. Hoppas de tar upp om dagistiderna då, annars får jag ta mog till mig att göra det.
På dagiset Alva är, går 15timmars barnen 3timmar/5dagar i veckan. Alltså 8,30-11,30, jag gör inget annat än flänger fram och tillbaka.
Och inte nog med drt, blir det ju mitt i lunchen, är det meningn att jag stå på förmiddagen och laga mat så den finns klar när jag har hämtat henne? Ska inte den tiden vara till för att söka jobb?
Blir inte klok dessa tider, synd säger jag bara!

Ja, jag ska förska klämma fram detta på kvällens möte!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stå på dig tycker jag verkligen du ska göra. Håller verkligen med dig, och jag kan säga tt det är ganska ovanligt vad jag har förstått och ha sådanna tider på 15 timmars barn. Och du förskolan är ju där för att göra det bästa för barnet, och du som förälder har står talan när det gäller de. Lycka till ikväll! puss Sanna

2010-09-20 @ 10:35:57
Postat av: Johan (grannen)

Det är snåltider. För att de ska slippa ge ungarna mat.

2010-09-21 @ 01:56:55
Postat av: caroline

Fan vad kasst du vet att hon ska få gå 5timmar per dag 3 dagar va? Så hade vi på mitt dagis jag jobbade på, och alla mina vänner som har kids har det så där deras går...



det har du rätt till ! Då går dom ist 9-14.

2010-09-21 @ 21:18:34
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0