Långt ner

Besöket uppe på Mvc gick bra, bebis ligger så långt ner den kan nu. Och ja, det sliter och ilar som bara sjutton i det heligaste. Ni som har varit gravida vet vad jag menar. Aj.
Hjärtljuden var högre denna gång, låg nu på 150slag och sf måttet på 35.
Magen blir bara större och större så ut nu bebis!

Har fått en tid nästa vecka om bebis inte kommit än, ska de ta en titt på det hela och sen klämma lite. Även en tid till läkar bedömning ifall jag går över 14dagar.

Denna graviditet känner jag inte samma brådska att bebis ska komma ut, visst vill jag få ut den men inte så att jag tycker det är jobbigt.
När dagen är slut och ingen bebis har kommit, deppar jag inte ihop. Får ju en till dag då det bara är mamma, pappa och ALVA. BARA vi tre.
Längtar så in i norden att vi ska bli fyra, men dröjer det yttligare några dagar så gör det inget, får ju njuta och mysa med min älskade dotter. Snart blir hon storasyster och inte ensambarn längre, vilket skrämmer mig lite.


Kommentarer
Postat av: Liw

jag är inte alls orolig över att det kommer ett syskon. hellre nu än om tre år då de blivit vana vid att vara ensambarn. Nu fattar de ändå inte vad som händer så den där skuldkänslan många pratar om gentemot det äldre barnet när det kommer ett syskon känner jag inte av. Skönt faktiskt!

2011-04-18 @ 12:49:33
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0