Kåvepenin

Ett riktigt skit penicillin enligt mig.
Var uppe på Vc angående mina bihålor i fredags (har varit genomförkyld ett tag) men kom då fram till att jag hade öroninflammation?! Hade inga biverkningar på det, förutom lite lock för örat som jag trodde berodde på förkylningen.
Nu när jag är gravid fanns det bara ett begränsat urval av medicin som de kunde ge mig, alltså Kåvepenin vilket jag var överkänslig mot när jag var liten och spydde av.
Men fick detta och funkade bra ett tag.

Vaknade natten mellan lörd och sönd av en lustig känsla i magen, trodde direkt något var fel på bebisen då jag inte kände nåra rörelser, men hallå det var natten, den lille skruttisen sov väl.
Somnade om efter tag men låg resternade natt och bara vred och vände. När jag sen vakna på morgonen mådde jag så illa att jag inte ens hann enda fram till toaletten, överallt kan jag säga. Har nog aldrig spytt så mycket i hela mitt liv. Fy fan.

Inget mer kåvepenin till mig, tack!

Tyvärr finns det inget annat att ge en gravid kvinna som mig så får klara mig utan detta och hoppas att det läker ut av sig själv. Som tur är har jag ju inga problem, än!

Kommentarer
Postat av: caroline

Kolla villervallas hemsida, där finns den, dock kanske inte i rätt storlek, men kika där :)

Jag älskaaaar den gröna men L hade ju en grön förra våren och en svart i höstas, så kanske ska ta den turkosa... Jimmy la sin röst på den och nån gång måste kanske han med få bestämma ;) haha



Men du, usch va träligt med pencilinet och allt. Hoppas du klarar dig utan det!

2011-02-22 @ 09:55:13
URL: http://carolinekalvelind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0